بلاگ

گواهينامه ssl چيست؟ گواهينامه ssl مزه ماركت

اگر شما به آدرس URL سایتی مثل گوگل نگاه کنید می بینید که با HTTPS شروع شده است. S انتهای این پروتکل به معنای این است که اتصال بین دستگاه شما و سایت امن است. اتصالات امن معمولا با استفاده از گواهینامه SSL که مخفف Secure Sockets Layer است ایجاد می شوند. به عنوان مثال  به سايت بانك ملت به نشاني https://bankmellat.ir/default.aspx

SSL این امکان را فراهم می آورد که اطلاعات حساس از قبیل شماره کارت های اعتباری، شماره بیمه تامین اجتماعی و عبارات امنیتی ورود به سیستم به صورت امن انتقال یابد. در حالت عادی، داده ها بین مرورگرها و وب سرویس ها به صورت متن ساده جابجا می شوند که این مساله آسیب پذیری آنها را افزایش می دهد. اگر شخصی بتواند مانع انتقال اطلاعات میان مرورگر و وب سرور شود، می تواند آن اطلاعات را ببیند و از آنها استفاده کند.

به طور خاص، SSL یک پروتکل امنیتی است. پروتکل ها نحوه استفاده از الگوریتم ها را توضیح می دهند. در این صورت، پروتکل SSL متغیرهای رمزنگاری لینک و اطلاعات ارسال شده را تعیین می کند.

از آنجايي كه سايت مزه ماركت گواهينامه ssl و اينماد دو ستاره را دارا مي باشد درگاههاي پرداخت بانك در سايت مزه ماركت كه از جمله بانك ملت و پارسيان و ملي هم خودشان گواهينامه ssl را دارا مي باشند.

ارتباط بین اینماد دو ستاره و گواهینامه SSL

در حال حاضر بسیاری از وب سایت هایی که بخش فروش اینترنتی دارند دارای نماد اعتماد الکترونیکی « enamad » هستند و از گواهینامه SSL بر روی دامنه خود استفاده می کنند. این دو گواهی به منزله اعتبار وب سایت شما برای فروش اینترنتی به حساب می آیند و بسیاری از بازدید کننده ها به آن توجه می کنند.

دریافت اینماد برای وب سایت فروشگاهی که می خواهد درگاه پرداخت آنلاین داشته باشد الزامیست و همچنین اگر دامنه این فروشگاه داری گواهی SSL باشد، اینماد دو ستاره دریافت خواهد کرد که مسلماً نشانه اعتبار بیشتر این فروشگاه می باشد. مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وظیفه اعطای نماد اعتماد الکترونیکی یا همان enamad را بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *